Friday, May 11, 2012

bila dah besar nanti punya cerita

assalammualaikum...

ini bila besar punya planing kehidupan punya celita. so jangan nak memandai imagine waktu sekarang. sebab sekarang aku belum besar lagi. nanti 6 tahun akan datang, jengah balik blog ni, nanti aku post yang ''bila dah besar nanti punya cerita'' menjadi kenyataan atau tidak. sekian. wabillahwiltaufikwalhidayah...aku baru mahu mula cerita. jadi tak boleh beri waalaikumsalam.

aku plan, 6 tahun akan datang aku sudah pun mendirikan rumah yang ada tangga. 6 tahun akan datang jugak, dengan ekonomi yang semakin membangun, sambil bawak briefcase kononya padahal dalam briefcase tuh hanya mengandungi 3 helai kertas warna. briefcase tersebut menandakan aku sudah punya kerjaya. sebagai seorang wanita bekerjaya, 6 tahun akan datang juga, aku sudah punya seorang cahaya mata-mata. alhamdulillah. dan at the same time, otw cahaya mata-mata ke2. aku juga planing, sudah punya mata-mata, akan ku didik mata-mata ku dengan ilmu agama, ilmu yang ketika aku time seumur dia, aku tidak miliki. akan ku didik mata-mata ku dengan ilmu yang sudah penuh didada aku penuh kan lagi diotak. suami aku?? biarlah rahsia. kerana ini 6 tahun punya cerita. jodoh itu rahsia allah. sedangkan di waktu aku sedang menulis ini, status masih lagi belum berpunya itu milikku. dan aku bangga. aku mencari seorang imam, ayah, dan suami buat diriku. bukan pikwi, kiwi atau ciwi. 
6 tahun akan datang? siapa tahu. kita merancang. allah yang tentukan. kita memlaning bagai, jika allah sudah tentukan terbaek untuk kita, terima qada' dan qadar tersebut. 6 tahun akan datang punya cerita, hanyalah planning semata-mata. menjadi kenyataan atau sebaliknya...?? kunfayakun..

waalaikumsalam....

No comments: