Sunday, April 1, 2012

sopan sikit derrrr

assalammualaikum..
tak jawab dosa.. kalau jawab..(sukati korang la nak suker kat aku ker aper)
post kali ini adalah 'for remind myself to behave!!'
sejujurnya aku nur atyqah mengaku kadang-kadang ciri kewatinaan aku hilang. masakan tidak. gelak bukak mulut besar-besar kuat-kuat (macam saja nak huha kat orang awam aku sedang gembira sebenarnya). kalau makan pulak, mata meliar macam cari harta karun tersembunyik. makan agak gelojoh (niat aku sebenarnya nak cepat..takut pergi kelas lambat.==''). jalan pula, macam ketua gengster. memang gamai cakap aku macam gengster. (aku perempuan wei. agak-agak la. aku ader perasaan gak. sob3. =='').
ok. mula semula. seorang wanita islam atau melayu harulah menjaga adab, tingkah laku, cara percakapan, cara mengayakan kehidupan sendirian. semua itu penting bagi kaum-kaum hawa sekalian ya. jangan jadikkan aku sebgai cuntuh. aku sering di tomah oleh orang awam sekeliling yang mengatakan bahawa.
ko nie perempuan ker haper?
sedey wei..sebak dada aku....
over acting
untuk menjalankan misi 'wanita yang lemah lembut'. aku telah membeli baju muslimah. aku mula jalan gaya ala-ala model. aku mula makan macam sedang makan beradab di atas meja pengantin. aku mula berlatih gelak olok-olok..(ceh). aku mula bercakap dengan nada yang lembut sehingga kan orang yang bercakap dengan aku rase macam nak naik tangan dan kaki beliau. (kerana meluat). ya. aku mula berubah.
satu jer tak berubah. dan takkan.
*lepas basuh baju. aku gulung-gulung baju masuk dalam beg. almari aku. kosong. berhabuk. seriously 'aku tak tahu lipat baju'.
p/s : aku masih lagi anak dara tulen yang sejati dan lemah lembut...cume. tuh la. ermm..tuh la kan..aku tak tahu lipat baju. chet!!'

No comments: