Sunday, April 1, 2012

INI AKU. SI PEMALAS ==''

tulung perhati tajuk aku kat atas tuh dengan gambar atas nie. sejujurnya, nampak je lemah lembut, macam wanita melayu tempat terakhir.. tetapi ya rabbi... jangan tertipu dengan gambar diatas. malahan ia adalah sebaliknya.
aku bukan pemalas sebenarnya derr. cuma kurang cekap. ibu aku puas membebel ngan aku. tak tahu nak berubah. dah umur 22 tahun still tak tahu nak mengemas. adik aku yang last lagi expert dari aku. lemah lembut, sopan santun, pandai mengemas, memang ciri-ciri wanita melayu pertama la. kalau pergi mana mesti orang akan cakap..
makcik rewang kenduri kawen : nie mesti akak kan. (pisau potong bawang ditangan beliau, ditujukan ke arah adik aku )
aku gelak. haha. padan muke si tue. aku gak nampak muder. hahaha.
adik aku : tersenyum. saya adik makcik. akak saya nie gamai cakap die adik kepada saya sebab die nie tak tahu buat kerja. cuber makcik tengok. kopek bawang pun berlama-lama. dia ingat esok baru nak masak. ( sidir habis)
ketawa aku terhenti. pisau bawang aku letak tepi. perlahan-lahan aku mengesot ke hujung dapur. berhampiran celah-celah almari. sendirian.
sob3, hinakah aku ya allah. hinakah aku pada pandangan mereka ya allah. aku insan tidak berdaya ya allah. lahir dalam seribu kekurangan dalam satu kelebihan. sob3... (over acting)
terima kasih adik ku nur fatyhah anak angkat mamak kedai atas. ( seriously biler adik aku pergi kedai mamak atas. mamak tuh akan cakap. "siti. siti. mari-mari. uncle bagi gula. mahu)
p/s : janji aku nampak muda. ko ader. hahaha. dulik haper aku!

No comments: