Sunday, April 1, 2012

kasi bakar la!!

assalammualaikum.
lantak korang nak jawab ke tak. dah penat aku nak asyik tulis 'kalau jawab dapat pahala, tak jawab dapat dosa). dulik la.
aku balik dari hari terbuka, bukak pintu akan strait nampak meje belajar aku. aku pandang meja aku lama- lama. SAKIT KEPALA AKU SIOL!!. kaki ku melangkah perlahan-lahan kearah meje belajar akuh. kening aku berkerut sejuta. atas meje aku penuh ngan baju yang tidak dilipat. buku belajar aku pula tersembunyik di celahan baju-baju tersebut. cilakak! pemalas gaban aku neih!! aku angkat baju aku tuh letak atas katil. kasi nampak sikit buku atas meja. walaupun atas meje tuh yang lebih banyak ialah buku komik. dulik haper! yang penting aku kusut dengan diri aku sendiri. settle kemas meja. pandangan aku beralih ke atas katil.
BALA. BALA. BALA.
kusut balik kepala aku. kejadah baju pulak banyak atas katil aku nieh!! aku tolak tepi baju-baju tersebut. tangan ku mula menari untuk melipat . (penipu lebih!! ko tahu gulung baju ko kasi sumbat!) dalam masa tak sampai 5 minit bender tuh setel. senang je 'lipat' baju. ceh.
aku tersenyum sendiri. ala-ala orang yang dalam drama rasuk tuh kene rasuk. sinis giler. dah setel sumer bende. katil dah chantek untuk beradu, aku berlalu ke almari pakaian nak gantung tudung (anyway aku tak pernah gantung tudung, tapi campak tudung.==''). alamari di buka. aku terpinga sebentar.
Kasi bakar jela almari nieh! menyusahkan hidup aku!! ader aku campak almari nie ikut tingkap bilik gak kang!!
aku hempas pintu almari. baran derrr.... aku baling badan atas katil. dulik aper aku ngan ko almari. nak kecik aty ker aper lantak!! kejadah ko kusutkan kepala aku yang memang dah semak ngan baju berlambak!! slah ko gak! siol!!

No comments: