Saturday, March 3, 2012

STICKER

Assalammualaikum.

entry untuk malam nie ialah tentang perebutan budak kolej ZB untuk menetap sebagai penghuni tetap.sejujurnya.nie macam persaingan.persaingan dimana.

"ko bungkuih kain baju ko sekarang!aku dah tak nak tengok muka ko dekat area2 nie...sapa suruh hangpa tak aktif!"

maksud ayat di atas ialah seorang siswa atau student atau penghuni kolej (asrama yang disediakan oleh pihak U) tidak aktif maka dengan rasminya di halau keluar a.k.a BERAMBUS KAU DARI SINI.

Aktiviti nie menarik bagi budak hyper ektif macam aku.yela,bersengkang mata bangun pepagi buhte, kepala tengah sakit2 kejadah sanggup seret kaki pergi turun dengar ceramah jam 9 malam, hutak tengah jem tapi still tersenyum dengan gumbira hatinya melakukan aktiviti senam robik SEMATA-MATA KERANA STICKER.





Nieh buku aktiviti pelajar yang harus dimiliki semua.





Nie pulak sticker aktiviti.aku tergelak-gelak time nak amik sticker nie.sambil menaip nie pun aku still lagi tergelak-gelak.mana tak,masa nak kutip a.k.a tuntut hak nie aku beratur bukan main panjang.budak belakang aku tertolak-tolak.bimbang agaknya sticker habis.sampai turn aku. "kakak nie nama saya.bawah tuh nama kawan saya.nak amikkan untuk dia boleh?"..siap tunjuk buku aktiviti kolej.(time tuh aku dah gase macam.."cikgu2 nak pelekat hello kitty oley cikgu..sebab aye da iyap kan eje uma.boley ea"..-siap satu set dengan mata blink2).akak tuh tanya aku."nak berapa dik?"...akak tu tersenyum.dengan muka excitednye aku cakap."nak dua.nak dua!"sambil tunjuk isyarat tangan peace yang menandakan dua.(time nie pulak aku bayangkan masa kechik2 aku kesat hingus meleleh kat hidung.acik aiskrim tanya aku "nak belapa adik kecik?".."nak dua!nak dua!"..terjerit2 macam owang jakun.dah dapat aiskrim "yeah!yeah!dapat ic kim!). Situasinya lebih kurang sama ngan masa aku dapat first sticker nieh.bukan main kepalang hepy nyer sampai fell nak golek2 kat jalan tar tuh je.rase macam nak buat pengunguman yang aku dah dapat sticker.Dulik aper aku korang nak cakap aku jakun.yang penting aku ada.ko ader??!!

lastly..time tulis entry nie aku rase nak demam.kat tanjung malim nie pengkaji cuaca makan gaji rabun jela coz aku sendiri pun boleh jadi peramal cuaca.pagi tengah hari panas terik.kalau aku pakai baju yang baru basuh a.k.a yang masih menjejes airnya tak sampai 10 minit sure akan kering.sebelah petang pulak "hujan mencurah2 ke ladang mak limah daannn pups jadilah BANJIR"...


ps:aku tak tahu macam mana nak justify kan penulisan aku nieh.==Ngoi

No comments: