Tuesday, March 27, 2012

Fantasi VS Realiti

Baru tadi aku tengok slot samarinda dekat salah satu channel tempatan.baru episode permulaan, aku dah tahu jalan ceritanyer. maksud aku disini, aku dah tahu dah aper bender jalan cerite yang nak disampaikan.kalau bukan cinta dihalang cinta tiga segi, tak tige segi, (kalau boleh diowang nak buat ceriter 4,5,6 segi.tapi macam tak logik dek akal and takut tak dapat sambutan) sikacak dan si jelita, sikaya dan si papa kedana fakir dan kurang upaya. jalan pusingan cerita seakan sama dengan drama sebelumnya. bukan la nak 'mengenyeh' lebih, tapi tuh la realiti drama tv yanag dipertontonkan. kalau drama, mesti si kacak tuh jatuh chinta dengan si cantik yang baik budi bahasa nya, lemah lembut,sopan santun dan menjadi rebutan.da la chantik, pandai lak tuh.kira perfect package kata orang. tetapi di dunia realiti nya, senang amik contoh.'aku', seorang gadis biasa yang muka berminyak bila kena cahaya matahri berlebihan dan tak de peminat langsung!apatah lagi nak ader boyfieee!==''.but aku percaya 'jodoh kita dah ditentukan Allah sejak azali.kalau jodoh kita dengan dia, sepayah mana pasti bersama . ok.lupakan. kalau ada pengarah filem ker terbaca entry aku nieh (tak mengharap sangat,follower aku 4 daripada 10 tuh aku yang follow diri aku sendiri,soooo), aku harap dia buat lah cerita macam nie... si penjual karipap dan si mekanik jalanan. aminah seorang gadis biasa, ali pun sama,diowang berdua hidup biasa-biasa, cinta biasa-biasa...kahwing biasa-biasa.dah ada anak,pun biasa-biasa jer anak dia..dan sehingga akhir biginlah jalan cerita chinta mereka..."BIASA-BIASA SAJA MBAK..' korang nak ker tengok citer camnie??=='' seriously.aku kesal dengan perangai aku yang terlalu mengkritik. support la industri tempatan walaupun kebanyakan cerita hampir sama.bayangkan kalau cerita yang diowang buat tuh 'biasa-biasa aja'..korang gak cakap.'aper la tak der adventure langsung...bayangkan kalau dalam cerita si penjual karipap dan si mekanik jalanan jalan cerita nya asyik cerita pasal macam mana nak jual kuih, macam mana nak baiki motorsikal.korang gak cakap.bosanla... actually this post for remind me that what our local film do is trying something new that can make you all feel what life really are. ~aku sendiri tak paham aper yang aku cuba sampaikan dekat sentences atas nie~ jadi -MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA!!-

No comments: