Saturday, March 3, 2012

Hambek!!

assalammualaikum....

Sudah lama nyepi2 kan diri ini i kembali...sebab thethibe aku posting blog ialah
a. wifi 24hours at upsi
b. tak yah dah den nak turun naek tangga cari port line yang ader "umph!".golek2 atas katil pun full bar seiiii....
c.menjimatkan duit gua..coz biler den da kemaruk ngan bende2 half berfaedah ni, den akan luper nak mandi,makan...kemas bilik...bla,bla...(bala)

ok,,for the first time dalam bulan march gua nak citer pengalaman gua jadi budak yang kononnya gah sangat masuk U..."chet!"..honestly gua tak sangka gua akan dapat masuk U..coz gua..(wait!atyqah!gua!gua!aku antuk kepala ko kat dinding kang!tak der adab ker!ibu ko didik ko dengan peradaban tahap orang istana ko gune 'gua2" lak!)
errrrrrr...maaf.ok..sambung citer.

aq tak sangka aku akan dapat masuk U..sejujurnya aq bukan di dalam golongan bijak pandai yang bawa buku kehulu-kehilir time exam..or di kalangan golongan yang cendiakawan yang time ezam nak score.HONESTLY.

pendek2 kan citer.aku masuk UPSI but not as a future cikgu.hambek bidang psikologi (bajet).first masuk kampus upsi mulut aku terngangaaa (bagak besar!)...itu mengambarkan satu perasaan aku pada UPSI...sambil round2 sekitar U tuh mulut aku tak ley nak tutup.bukan disebabkan kagum.tetapi kebimbangan.aku mulai risau.lepas nieh aku dah tak boleh main2 lecak biler time ujan.dah tak boleh lepak2 kedai2 mapley minum2 sampai 9 malam.derrr....aku dah tak boley survey komik2 kat pekan derrrr.....
-lupekan pasal emosi aku-

first kuliah.aku bajet nak jimatkan duit.note2 lecture nanti aku photostet, aper lecture ajar nanti aku nak salin bethul2 supaya tak miss note..yeah!!

"Dr.chee : you all must buy life span development book for my class.the price is 62.00 ringgit.(dr.chee pemurah dengan senyuman)

HAMBEK!!!

lupakan situasi seterusnya.coz babak yang aku tak tulis untuk adegan seterusnya seumpama cerekarama tv3 yang jam 10 malam setiap sabtu.

almost my lect mintak duit bhuku yang berharga 20 keatas.untuk ilmu.aku TAKDEHAL LA!

and first day class

semua pensyarah aku berkomunikasi dalam pembelajaran dalam bahasa owang phutih.SEMUA.
meleley air liuq aku nak mentransletkannya dalam bahasa ibunda.(otak aku bukan vocab.ayat yang aku tak paham aku abaikan....lantak)

aku balik kolej.aku loya.nak termuntah.kejutan budaya.

ps: aku tak suka situasi bila mana otak aku terpaksa rush cari maksud yang kejadah...

No comments: