Wednesday, March 28, 2012

HOBI

asslammualaikum.. tak jawab dosa,kalau jawab suka la tuh.. hobi.tidak dinafikan hobi aku ni ditentang keras oleh ibu aku.bagi beliau yang diberi nama Rofeah binti mohd Lam (kesayangan aku hingga ke syurga) hobi yang aku miliki ini adalah sesuatu pembaziran.banyak tragedi yang berlaku sepanjang aku bersikap memilih amik tidak peduli dengan kata beliau antaranya: a. buku komik aku kene bakaw b. komik disedekahkan kat kampung. ibu aku cakap senang nanti atok nak balut pinggan dia. c. kene buang d. jual kat apek.(dapat 1.50 beliau) e. ......saya sayang ibu saya.saya tahu dia nak yang terbaik untuk anaknya yang chumel ini disebabkan hal tersebut ada segelintir komik (banyak) aku beli 2 kali, ader sampai 3 kali (tegar punya) lepas tuh aku simpan dalam almari yang ader pasword kalau nak bukak nyer. (padahal isi dalam kotak.sorok bawah katil.siap selimutkan dengan kain hitam.bajet ibu aku tak kan perasan). dalam banyak2 komik aku beli aku adalah 'peminat zint' untuk kini eok dan sampai ke anak cucu. ya. karya zint memang superb!!! selain jalan cerita yang menarik dan memberi banyak moral di dalam nya lukisan nya buat aku sampai meleleh air liuk!!!(ketagih). hampir sumer karya zint aku ader!!yeahaaaa!!tapi kebanyakan nya kene baka..yuhoooooo!!ZINT TERBAIK!!! ada sekali tuh aku ajak ibu aku baca komik.tapi aku tak beri komik zint la.komik yang biasa2 jer. time tuh kiteowng berdebat hebat!!2, 3 kali cawan susu aku minum bender tuh tak settel gak. memang tidak dinafikan hujah yang diberi oleh puan Rofeah membuat pendirian ku sedikit goyah.==''. suddenly. abang aku balik keje. 'bu lain oarang lain hobi bu.jangan di tentang. tuh hobi adik.biarkan.selagi dia tak melanggar batas agama.let it be'' (dialog nie telah diubah suai). and after that day.ibu aku mula menerima hobi aku. sebab suara majoriti meminati komik. (3,3 adik beradik aku sekepala.jadi ibu aku pasrah la)
niey yang latest aku beli. nie pun berebut. cicak mamat tuh!dah bukak plastik, baca sampai setengah muka. lepas tuh bla. aku bukak plastik komik lain aku pasang kat komik nie baek2.hahaha
the most kepayahan aku. banyak episode. bersengkang duit aku keluarkan demi die. anyway.aku da malas nak taip.penat.kalau nak citer pasal komik kene dua tiga kali entry baru syokkk!!! kesimpulannya..maju la komik untuk anak bangsa!!

No comments: