Saturday, January 12, 2013

:: Cerita Tiara dan Mutiara ::



Assalammualaikum~~

:: tajuk hentah hape-hape::


First before baca entry aku, thanks to the 15th follower because follow my blog =). anyway nice ang punya blog. ^^

Second, before continued your reading, i would like to impom, ini last post untuk bulan ni. Ai dah nak cuti seyem. Rumah ai tiada yinternet. Ibu ai cakap, yinternet membazir. Padahaaalll......


ok. now lets begin with Bismillah~~ ((poyo-poyo)

Tiara adalah seorang yang baik, sopan santun. Tiara juga cakap dia ini suka tolong orang. Tiara kata tiara akan menghulurkan bantuan pada yang memerlukan. Tetapi suatu hari Mutiara meminta bantuan kepada Tiara. Tetapi Tiara cakap, Tiara tak boleh tolong. Dan selepas itu Tiara berlalu. Mutiara diam, sayu. Hujan membasahi bumi, begitu juga hati Mutiara. -di end-
p/s : cerita pendek ni tiada kaitan dengan member aku, yang hidup atau yang ..... kalau ada secara kebetulan.


Ini bagi aku macam sama maksud dengan '' cakap tara selupa bikin la anee'' untuk Tiara. You cakap tapi tak buat. You sembang itu you punya perangai, tapi apa you buat? You kompiden itu you, generous, manner, bayek, sopang santung lama-lama aku sopak kan sekali baru agak nya kaw diam bercerita baik-baik pasal diri kaw. Itulah kita manusia ( termasuk aku ) ingin baik di mata manusia pamerkan kebaikan menutupi keburukan. Itulah kita manusia, hipokrit di depan, bila di belakang?? Bak kat aku '' Menikam di belakang, Tersenyum-senyum''.

Eh! silap. sebenarnya ni bukan aku nak cerita. Tetiba mengemo kan diri.


Maksud aku nak sampaikan macam nie. ok. andai kata korang nie baik, so show me the meaning of being ''baik''.  Walaupun apa yang aku cakap nie clishee >>>  menderma darah, derma uwang pada yang memerlukan, beri bantuan pada yang tetiba hulur tangan. Na'ah dengan syarat. Kaw jangan mengungkit limah. ( aku tak sentuh mana-mana pihak. siapa nama limah saya minta maaf). Tapi itu lah lumrah kita, bila di balas baik yang dapat?? Kita terlalu memikirkan hasil daripada kebaikan. Memang betul '' kebaikan akan di balas dengan kebaikan''. Tetapi kalau hang terlalu memikirkan balasan, hang jadi macam ''tak yikhlas''. Macam feel terpikir-pikir hang punya kebaikan yang hang buat dekat orang. ( ok. sentences ni, aku tergelak kan diri sendiri. sebab? oh sebab aku jujur itu aku. Contoh? aku bagi adik aku duit pitih-pitih yen 2oo ratus jadi die harus balas dengan 3oo. Itu dah Ahlong namanya!! )


Jika kepercayaan/belief mengatakan anda baik, tunjukkan pada saya melalui tingkah laku/ behavior (tolong orang) , Jika kepercayaan/belief mengatakan anda sebaliknya, anda jahat. '' Sepandai-pandai anda menjolok buah rumah sebelah, lama-lama ketahuan juga'' 


Wassalam.


p/s :  Jujur aku cakap. Entry aku yang nie, tak sampai maksud yang aku cuba cakap kan. HOH.


No comments: