Saturday, January 5, 2013

Backbiting woi!!!


Assalammualaikum~~


Kalau tak jawab dosa. Kalau jawab cinta~~ XOXO ( aku tak taw pebenda maksud simbol nie, yang pasti adik aku selalu send mesej dengan '' angah buat elok-elok ye exam ~ xoxo ~'' kebenda nie?)



:: Sometimes people hear lectures, reminders, and warnings regarding the sin of backbiting, and think to themselves, '' yeah, that's so bad, people shouldn't do that. '' The whole time what they don't realize is that a lot of what they say themselves regarding '' what's new with so-and-so,'' or '' did you hear what happened with so-and-so,'' (i.e gossip ) IS actually backbiting.'' :: SUBHAN ALLAH!

** Shaykh Saad Tasleem 

sources : Muslim Speaker Facebook



ok. back to da topic. BACKBITING atau lebih dekenali sebagai Cakap Belakang @ Sembang Belakang @ Gozzip @ Mengumpat ) sangat lumrah dan sebati dalam kehidupan seharian kita terutama Gurly gurl ye nyah! Mengapa kita cakap belakang? sebab? Tidak kepuasan hati, sakit di mata terasa di hati atau sakit di hati, jiwa dan raga sampai terlupa yang di umpatnya rakan sendiri?? Maaf ayat ini saya menyindirkan diri saya sendiri. 

Kita sering alpa. Apabila berkatanya kita tentang si Pulun dan si Polon kita sudah jatuh talak sebagai BACKBITTING!! 

 Yu Ri   : Tadi, ai terserempak dengan Yoona dengan Taeyang. mesra lagi tuh! cakap tak    couple! Ceh.
Sunny   : yeker?? eley both of them terang-terang cakap tak couple..haleee-halee...haaa... 

Haa kaw... kan dah mengumpat. Yang ini pun. aku. ya aku yang bernama NOR ATIQAH sering melakukan seperti orang yang tak sedar diri bahawa itu merupakan dosa. Masyallah. ='(

Kalau di izinkan aku mempunyai kekuatan. aku nak mintak maaf pada semua orang yang aku umpat. Aku nak cakap kat depa '' maafkan aku, kerana berkata belakang di belakang kamu tadi''
            
Andai aku punya kekuatan,
Izinkan aku meluahkan penyesalan,
Andai aku punya kekuatan,
Izinkan aku menggenggam tangan,
Benarkan aku meluahkan perasaan,

Ya.
Itu andai aku punya kekuatan.

Realitinya.

Aku insan penuh kelemahan.
maaf,
apa yang aku mampu lakukan,

Maaf,
Hanya ini yang mampu ku pohon,

Ku memohon sekali lagi.

Maafkan aku.



Sekian sini : Untuk sana ~ wassalam ~


  

No comments: