Friday, March 1, 2013

:: Kerapu ::

Assalammualaikum~~

First op all.... aku nak cakap

 '' kau memang poyo gilak! peminat konon! podachi la woi! dulik apa ngan setia kaw! hahaha. anyway kaw punya DSLR memang meletop nyah!! jangan lupa tangkap pic makanan, tempat cantik-cantik atau si khecik kaw tuh haaaa hadoi!! kata setia, tunjuk la buah hati kaw tuh. chet!!''

ok enough untuk memaki beliau.

Mari. Benarkan aku bercerita.





Ini aku. Berumur 23tahun. aku di lahirkan di muar johor. di besarkan di merata tempat, sebab ayah aku polis. selepas beberapa kejadian dan peristiwa, di pendekkan cerita aku sekarang sedang membesarkan diri di Melaka. aku kurang faham kenapa orang sekeliling aku mengatakan muka aku ganas dan mengaitkan dengan Melaka. Muka aku connnn kot!! (selepas di edit, tambah gray colour, kasi tutup bahagian jerawat and blurkan nya supaya tak lah nampak aku tak chantekkkk haaa )

Melaka, mengajar aku menjadi seorang pembuat kuih, penjual kuih dan pencipta kuih merapu. Melaka juga mengajar aku, bahawa setiap kali jatuh, jangan lama-lama, bangun dengan segera. eh? tetiba. Setiap kali akau bake kuih, sure tak jadi. sebab aku maen tabur. pergi dulik la sama dengan 100gm gula, garam secukup rasa, serbu penaik satu  sudu teh, tepung ikut suka! apa depan mata, aku tabur dalam mangkuk, pung pang! siap, makan. selalunya aku makan seorang. sebab ahli keuarga lain kata depa dah kenyang. ceh.

ok. da la.

Salam

* serioussss aku malas nak taip!! 



No comments: