Friday, February 22, 2013

:: Serabut ::

Assalammualaikum~~


Baru sem tiga, gua dah merungut. bukan merungut, more to complain kot. Sem ni, subjek yang gua amik agak macam wanita keparat koprat yang ada meating berjuta-juta. bila dah berjuta-juta kene berusaha bersungguh. dah nama pun berjuta. Optional course gua sem nie ke bidang clinical psychology. actually aku ada dua option. either counselling or clinical. so gua pikir, pikir, masa diploma gua dah amik kaunseling, why not masa ijazah gua try something new. try to gain more knowledge, new knowledge. clinical psychology more to experiment, assessment and what so eber la. more deeper, and more harder. kata namanya new knowledge, kene mancabar sikit maaa.... antara subjek yang gua amik clincal psychology, abnormal, environmental, cross culture dan lain-lain.

gua nak higlight kan statistic. disebabkan my beloved lecture gua tuh pregnant, so every chapter go through like ''zussss'' ''feewwww!!'' macam eh aku baru nak paham chapter satu, lecture aku dah explain tentang setengah bab 2. faham? punya siput kefahaman gua dengan math. gua bila nak hadam semua benda tuh, gua punya mulut akan separuh terbukak. itu tandanya ''cukup sampai sini''.

but, alhamdulillah, kefahaman gua bertambah bila gua balik rumah buat review sikit-sikit. gua bukan pandai. bila tak pandai kene usaha. 

doakan gua supaya memiliki otak yang mampu hadam dengan cepat, pantas dan jitu. 

''who said life is harder? our life become harder when we don't have nothing to achieve ''


salam cyunx!

No comments: