Saturday, March 9, 2013

- ta taw -



Jangan panggil aku bijak,
'bijak' aku memerlukan usaha
bersengkang mata,
jangan panggil aku pandai,
aku kurang enak orang panggil aku pandai,
sedangkan dia lebih yang di jangka,
aku tak bilang aku bodoh,
tapi kepandaian aku belajar dari kebodohan,
jangan kritik aku pandai segala,
cukup menyampah,
bila cuba utarakan isi fikiran,
yang dipandangnya sinis,
tapi hati siapa tahu,
memaki segala,
Aku cukup tidak boleh masuk,
bila orang bilang,
hidup ni bagai perlumbaan,
kenapa berlumba?
sedangkan kita boleh maju bersama?
puiihh la sama sifat persaingan,
jika di susuli rasa iri hati,
peduli sama judge orang,
yang penting hati sendiri,
kalau kau fikir kau betul,
jangan gelabah,
pendapat mereka kau fikir positif,
Biar kita dikritik,
jangan di kemudian hari,
kita jatuh tergolek.

No comments: