Monday, May 6, 2013

- makan-makan bersama awak semua -

Assalammualaikum~~

tetiba rajin nak update.

petang tadi. (ari sabtu, isnin baru nak keluar dari draft)  kira petang semalam la. sebab dah pagi, wa ajak member wa lepak makan sama. rancang ahu pergi Kuala Selangor. 

Jalan-jalan cari makan punya rancangan, jadi kenyataan.

dalm map tunjuk 5km dari tanjung malim. punya kemongokan nya wa, wa caya seratus peratus apa yang di bilang map. bila pikir logik, Tanjung Malim > Kuala Selangor = 5km .terencat ke haper gua nie???

berbekalkan informasi 5km, gua cukup yakin yang kuala Selangor tu dekat. 5km?? what da... la kaw tiqah. sampai sekarang bila gua pikir... pffftttt~~~~

dalam perjalanan, hati gua riang sampai kuala kubu, member gua tanya ''lepas ni lalu mana??''

................

dia pandang.

.................

kevevalan gua terasa bila ''woi!! apsal gua boleh tak search lalu mana, belok mana??''. (sebab gua rasa, 5km tuh lagi penting. -puiihh!!-)

and then member-member gua cool ja... bla..bla... rupanya 50km ke kuala selangor. ==''

tapi, once again member gua semua cool ja... mungkin sebab kempunan Mee udang.

sampai la destinasi pertama. Karipap gergasi.


                                          
karipap ni memang ohsome. ayam besar betul!!





eh tetiba? ni wa? (wa rasa mesti ada yang owang kutuk wa sebab buat muka canni)


farhana. member khencing wa dari dulu.





naza. dia ni alang-alang nak balik ikut sekali. seperti peribahasa. ''menyelam sambil cari udang''




nie inti dalam karipap tersebut. nampak kecik sebab wa kecik kan megapixle.






Destinasi kedua. mee udang. 


member wa makan tapai. sadap katanya.



mee udang sampai.


ni komen dari wa. korang semua namapak macam sedap je kan. haaa mak tersentap masa dapat mee udang nie. first kuah caiq, secong udang banyak tapi siyes tak fresh, macam kuah di panas balik. pekh! wa datang dari tanjung malim ke kuala selangor macam nie depa layan wa. hahaha.



di sebabakan harga rm 8.50 semagkuk. terpaksa licin kan gak.


next destination. Cendol bakaq.



nie cendol pulut. rm 3.00


ni cendol bersama pulut dan durian. bau durian dia, pekh! rm 3.50


nie cendol vvip 2.50 ja. 


ada nata de coco. tapi siyes cendol dia memang mantap. semua berasa. santanya, gulanya. mantop!



nie sebelum balik punya santapan.




 beliau penat.

wa pun tapi masih manis. ececeh.








ok sekian. bye,.


No comments: