Thursday, May 16, 2013

: lelebih pula :

Assalammualaikum..

seperti yang diketahui wa student psychology, so bila berbicara tentang psychology lu orang semua ingat wa boleh baca personaliti orang, lagi ayam mengarut boleh baca apa yang orang fikir.

''eh biru macam mana ek personaliti dia''
''kau tengok aku suka baca novel, ayat aku jiwang, macam mana ek orang macam aku''
'' aku tengah pikir apa sekarang nie''

yang tak boleh bla, dah senyum seorang diri.... ''hihihi... teka la aku fikir apa''

sabar wa ada tahapnya.

actually student psychology bukan bermain dengan, warna apa, kau macam mana orangnya. kami bermain dengan statistic, testing, penyelidikan, spss, simbol, otak, neuron, synapse ,, *&%, #@!% dan lain-lain. ok. sekarang mari berbicang dengan wa, mana datang ''aku suka warna biru dengan synapse apa fungsi dia?''.

buat kesimpulan sendiri. 

ok mari ke topik selanjutnya.


: bila kami sudah memahami serba sedikit tentang disorder (penyakit mental) :

dulu
" wooohh. tensen wo assignment berlambak''
sekarang 
''wa boleh dapat depression kalau macam ni banyak punya kerja''

dulu
''eh nebes nyeww nak present''
sekarang
''anxiety dah mai da. dia da mai''

dulu
bila senyum sorang-sorang. ''woi pehal, tak center ea?"'
sekarang
'' woi scyzho dowh kaw, sengih sorang-sorang''

dulu
'' eh kaw memang pembersih ek, tak suka bersepah''
sekarang
''obsesif kompalsif kau dah datang la tuh''

dan banyak lagi ayat yang kami praktikan.

ni poyo je lebih. 

jangan tiru ayat nie, kang tak fasal-fasal isu sensetip timbul.

ok.

sampai sini.


Wassalam~~


No comments: