Wednesday, February 20, 2013

:: KAU ::



Kau fikir kau betul,
di mana jari yang kau tunding,
ya, dia lah yang penyebab segalanya,
Kau fikir kau betul,
gentar kau kuat, tangan kau bagai terlekat,
bila kau tahu itu salah kepunyaan kau,
sekali lagi,
di mana jari kau tunding,
ya, dialah puncanya,
bukan kau.
di sebabkan Kau fikir kau betul,
kau alpa,
kau lupa,
di mana jari yang kau tunding,
ya, dia lah diri kau yang sebenarnya.

Kenapa gua tetiba buat entah apa ayat di atas secara tiba-tiba.'' lalang tak kan berbunyi sendiri kalau tiada angin yang meniupnya. dan pokok tak kan tumbang kalau tiada gergajinya. makin gua menginjak ke angka tua, makin gua sedar. hidup gua lagi banyak dosa dari pahala. gua lagi banyak menceritakan keburukan dari kebaikan semata-mata. gua lupa, yang penebus segala dosa, adalah amalan seharian gua. gua alpa untuk mengumpul pahala. 

tetiba gua feeling. gua baru perasan. gua membenci mereka yang membuat dosa, tetapi bukan dosa yang di buatnya. gua yok-yok oh menceritakan itu ini tentang mereka, bukan tentang dosa yang dilahirkan nya.bukan mengambil pengajarannya. bukan ada niat untuk membantunya. ah! sekali lagi gua alpa, pembuat dosa di hapuskan dosanya dengan berubah. kenapa gua berfikiran kontot membenci pembuat dosa sedangkan gua salah seorang daripadanya. Astaghaa... 

Everybody can change. with a sins you will never got a pahala. u'll never learn from the mistaken, you'll never become much better. dan kau tidak akan serapat dengan Allah s.w.t. why hate the sinners? sedangkan kita pun sama. sebelum tunding orang lain, mari tunding diri kita. kita berubah sama-sama. sedangkan aku pembuat dosa yang sedang mencari pahala. yang meminta ALLAH memberikan cahaya. yang memohon Allah menghapuskan dosa.





Sekian.


No comments: