Friday, April 23, 2010

Dr.Slump.


First time aku baca komik nie..”comella!!’,first word tu jugaklah yang keluar dari mulut aku.Walaupun Dr.Slump nie komik lama and masa aku baca komik nie buat pertama kali umur aku baru setahun jagung..ingat-ingat aku darjah 3 rasanya.lame kan….~ngeee~.Dr.slump nie di perkenalkan oleh my bro.Die minat dragon ball waktu tu…and one day aku merungut..”Asyik beli komik laki je…beli la komik perempuan pulak…”.memangla tak di nafikan time tu aku minat gak ngan komik dragon ball tuh…tapi…yela..ingikan kelainan.Tetibe hari esoknya pulak.”Nah!hambik ko punyer komik perempuan ko!!”.mata aku bersinar-sinar time tuh!!tajuk muke depan”Dr.slump”..cover die budak perempuan mata bulat pakai spack besar…!excited giler time tu!Tetapi masa tuh abang aku punyer tak ikhlas nya die beli episode akhir!tak ke keji!chit!meleleh jela air liur aku baca yang terakhir tu tanpa tau jalan cerita sebenar…Masa berlalu…and sekarang umur aku mencecah angka 2.Hari minggu budak-budak mude lepak-lepak ngan kawan…aku pulak chill ngan roommate aku kat jaya jusco baru buka at melaka.round-round la satu jj coz nak cari kedai komik baru…and then kite orang terlekat pulak kat satu kedai!Macam-macam komik ada but 80 % mostly komik dalam bahasa cina..20 % lagi komik bahasa melayu iaitu dik cerdas,bleach,conan,detective Q,penyiasat remaja,and suddenly mata ku terpana pada rak buku bawah sekali..OH MY GUCCI!!..FULL EPISODE DR.SLUMP 1- 18…HAMBIK KO!!!.Aku mencangkung menikmati keindahan komik tersebut….yai!!duit aku pulak tak cukup!!Adush!!aku sedih…harapan aku hancur!serta merta visi 2010 aku berubah..anjakan paradigma telah ku cipta.
SEBELUM..: Belajar elok-elok..dapatkan pointer 3 keatas
SELEPAS.....: kumpul duit!!baru 4.30 sen je buku tuh...ko leh buat punyer!!
Target cuti aku turut berubah..ingat nak beli phone baru dengan duit kerja tuh nanti..sekarang...”aku mesti cari duit beli satu set komik Dr.Slump!!Alah biler di kire-kire balik baru 100.00 kebawah jer dari episode satu hingga 18..no worry la...amoi!!so!!go!go!fighting!!

No comments: