Wednesday, October 7, 2009

kejeee anak dara

matahari semakin menegak...aku masih lagi bertungkus lumus mengopek bawang...walaupun mata aku berair,perut lapar..aku tetap berjuang...aku sampai kampung pada waktu tengah ary...ale2 sampai..pisau dah di hulurkan terlebih dahulu tande nye sambutan mereka terhadap aku and adik aku.dengan senyuman manis...aku mengghulurkan bantuan.aku perhatikan jam..hampir ke pukul 6..tapi malangnya tangan ku masih lagi memegang bende yang sama..bayangkan dari jam 1 sampai 6..aku mengeluh..tapi mengeluh kerana gembira,,,(pure2)...

ini adalah tugas-tugas yang seterusnya
a. basuh pinggan yang kuantitinya macam orang buat kenduri kesyukuran
b. den gi siang ikan yang kuantitinya..makan macam bufe..
c. den g lak mesin bondo2 untuk masak rendang,kari,lontong yang kuantitinya...biarla den jo yang rahsiekan..
d. tiqah,tiqah,tiqah den menyahut panggilan dowang...ini bermakno den gajin buat kojo.
e. lastly...den sonyum ngan atok den dan berkater.."atok,sy sayang atok sebab masak lauk sodap-sodap untuk berbuke nie"...

Den tak kisah kene buat keje banyak or tak yang penting atok den jagan sentugh pape...bab den paling begang bilo atok den kehulur kehilir buat keje...jd den synggg sangat ngan atok den.....:0

No comments: