Wednesday, August 29, 2012

apakah??

assalammualaikum....

belum terlambat untuk haku hucapkan helamat hari hayer kepada 13 follower (yang 2 daripadanya adalah diri sendiri) and kepada sesiapa yang terjengah entry haku kali ini..

first of all...thank to allah because once again aku dibenarkan menaip selepas beberapa bulan berdiam diri....second off all sekali lagi aku thank to allah because always meredhai haku even cemetime aku nie sering kali tersasar landasan yang di tunjukkan seringkali alpa untuk mengejar suruhan dan acapkali mengingkar laranganNYA. ucap syukur aku tidak boleh hendakku taipkan menjadi kata tidak dapat kugambarkan menjadi lukisan dan mana mungkin dapat ku ukirkan menjadi arca ukiran yang sempurna.

sekali lagi, TERIMA KASIH DAN AKU BERSYUKUR DENGAN SEGALA NIKMAT DAN UJIAN YANG DIHADIAHKAN KEPADA KU. ( maaf tercaps lock, aku malas nak betulkan balik )

enggan ku becerita pasal pointer exam, cukup sekadar alhamdulillah untuk segalanya, enggan jugak aku bercerita bagaimana amalan ku time puasa, cukup sudah untuk aku melafazkan 'moga amalan aku mendapat keredhaannya walaupun sekelumit kuman', malahan aku juga enggan untuk berbicarakan apakah bahagia apabila lebaran menjelang tiba?? cukup! cukup aku melihat mereka ketawa...itu yang terindah.

dah kenapa aku begini?? ahhh...

ok. sekarang aku nak citer pasal nieh.

1. hari tuh lepaking jap sementara tunggu ibu aku tahap mencabar keimanan. terdengar perbualan seseowng dengan seseowng lagi satu.

a: cian pak cik uh. panas terik nyapu sampah. puasa lak tuh.
b : alaa sapu je pun.. aku pun boleh buat..( ketawa kambing sampai aku gasa macam nak keluarkan jurus cakar harimau silat gayong aku jep)

WHAT DA FAD LA WE!!!! aku tak paham apahal ader certain owang yang berlagak nak mampos pikir kaw keje pejabat cukup bagus? sedar sikit nikmat kaw saper bagi...respect orang lain punyer keje lawe..rezeki allah bagi asal halal itu dah mulia tugasnya. dah kenapa kaw persoalkan si penyapu keje senang si tukang cuci keje kacang??  hormat kerja owang lain even dia hanya pengopek bawang..

actually yang aku nak sampaikan ialah :

jangan berlagak time hari kaw nikmat banyak.
allah tuh maha berkuasa, silap-silap.........nanti haaaa.......

ok. penat naip. nak tido.

p/s : hidup nie umpama roda kadang-kadang kita kat atas tidak semestinya kat atas. =)

No comments: