Tuesday, December 18, 2012

:: AIR ::

Assalammualaikum.

Jawapan : waalaikumsalam (bagi sesape yang bebeno malas nak jawab salam)



Hari ini, kat tempat aku belajar, berlakunya kejadian yang memang aku tak boleh nak ngam kalaw berlaku. iaitu ketiadaan ayaq. Korang boleh sekat, elektrik, wifi, cafe tak bukak, ke haper ke, tolong la nyah. kalaw air memang aku tak boleh nak ''gi''.

fana : jom makan. air tak dak tak pa, perut kene isi der. perut!
aku  : aku boleh makan dow, tak der hal. tapi cuba kaw pikir, dah makan, tahi dalam perut letak celah usus mana?? kencing aku...nak serap mana?! ( time nie aku delima, sakit perut mencanak-canak kat dalam perut, di tambah cukup perisa, terkinja-kinja pulak pundi kencing. pekh! )
fana : aku pun delima. 

ah. maaf sahabat. aku buat kaw dalam delima.

lepas dah buat group discussion, kami berdua sepakat membawa kemakmuran, redah juga turun kepeng. mentekedarah! 

Masa nak turun tangga, terkepit-kepit aku nak berjalan. alaahaaii... Sob3. aku tahan. aku gagah jugak. sama jugak macam member aku. muka turun, masing-masing berkerut. 

di pendekkan cerita mises hamilicious a.k.a Aimi Najat Anza ( boleh add die dekat fb )  menghulurkan bantuan.

'' korang kencing kat rumah aku la, aku ada tadah air ni ''

- kaw memang ohsome mi! - time nie tetiba pula aku teringat lagu perwira yang Saloma nyanyi. aku dedikasi kan lagu tuh untuk kaw mi.

sedang kami bermakan-makan di kepeng, secara tiba-tiba ada pengumuman dari abang fauzi cayunx sangat. ( fana, maaf. abang fauzi kaw punya sorang. jangan risau ).

'' Siapa-siapa nak tadah air, boleh ke Park car blok A. air datang! di tujukan khas kepada siapa-siapa yang belum mandi lagi! ''


Pendekkan cerita. bawa baldi, aku turun. tunggu turn amik air. air habis. '' tunggu 20 minit adik. kami datang sikijap saja lagi''. janji hanya tinggal janji. 45 minit kemudian baru sampai. berebut amik air. dah dapat air, satu problem lagi datang.

Perjalanan Blok A ke Blok C. A > C. faham tak apa aku cuba sampaikan perasaan aku ni? di tambah lagi dengan. Blok A > Blok C > Tingkat 4 > Tangga.  Ahhhh... istighfar aku banyak-banyak.

moral of the story :

jangan membazir air. 

effect from the story :

pinggang aku sakit. serius, lepas nie aku hargai apa tuh ''air''. aku janji, tak main renjis-renjis dipilis dalam bilik air, aku janji.


sekian.

No comments: