Tuesday, October 19, 2010

'ape aku mencarut nieh...''

Itu adalah luahan hati aku yang jujur semasa exam speaking Muet pada hari 19.10.10 jam 11.30 pagi...aku di lantik sebagai candidate A.Yup aku bangga dengan jawatan tersebut...aku mula kan dengan greeting yang agak mantap...
'Aaaa...good morning to both examiner and..aaaaa.....aaaa...my fellow friend...
aaa....today...(ayat aku dah macam orang yang baru balik dari u.k(ulu klang) secara tidak sengaja)...aku pun dengan semangat satu malaysia mengutarakan pendapat aku...aku pasti yakin boleh!!..and lastly the conclusion is...."apa aku merepek niehh...aduhaiii..."...aku pengang kepala aku menandakan aku yakin dengan conclusion tersebut....Member aku yang memegang jawatan sebagai candidate b hanya tersenyum...aku tahu die sedang menyokong aku.....terima kasih farhana...and then beralih ke task b...segment debat perdana...
member : i think i agree with the point........bla,bla,bla...what do you think candidate a..are you agree with my opinion...?"
pelajar u.k(aku):no...aaa...im not agree with your point...becouse..i think the best point is....'(dengan bangga aku hayun tangan sana ke sini.tangan kiri naik atas...tangan kanan menyokong)..
AFTER THAT...kitorang mula mencarut beramai-ramai...walaupun candidate c asyik cakap "i think so,ya agree with you...aku tahu die tengah mencuba..kepada member2 aku..terima kasih atas sokongan anda....'MUET BAN 6"!!

No comments: