Thursday, July 15, 2010

aku dan kau....

“Aku tidak ada masalah ok!”.ayat penuh di beri.sedikit meninggi.sejak kebelakangan ini fikirannya kusut.”aku baru je nak labuh punggung.engkau dah sergah macam tu.nampak sangat bermasalah.”.furqan tersengih.
’Yang tersengih macam kerang busuk di tambah lagi dengan jerlingan mata engkau,aku dah agak soalan yang akan kau utarakan pada aku la Fur!.”Nour Asyanur Batrisya menjeling tajam.Air botol seven up di tangan nya hampir kehabisanTidak di nafikan yang dia begitu ketagih dengan air tersebut.Melegakan tekak di kala kehausan,
”Seven up seminggu!deal?!”Perjanjian di buat.Sudah hampir tiga tahun perkenalan dia dengan Asyanur.Sudah juga dia lali dengan makanan,minuman kegemaran,personaliti gadis kesayangan nya itu.Itulah buah hatinya,madu juga racun baginya.
”oho...!tak da maknanya ok!Belanja KFC sudah.7up aku boleh sara lagi.”Nour tergelak.Di hempas buku yang sarat di tangannya di meja.Terasa sedikit bebanan terlepas.
’Tentang tesis ke?’Furqan mengagak.Di susun kembali buku yang terselerak itu.Sehelai-sehelai kertas di selak.’Yup.stress la...Aku nak berhenti belajar boleh.”.Nour tersengih.Sekilas satu hentakan kertas di kepalanya.’Eh!sakitlah..’Merungut.
’Aku tahu kau cakap macam tu lagi,aku jumpa ibu.minggu depan kita kahwin.nak!?”Agak berang dengan keputusan Nour.Walaupun dia tahu Nour hanya bergurau,tetapi bunyinya seakan-akan orang hilang semangat..
’Siapa nak kahwin ngan kau?!euww!please....”Nour ketawa.Tudung nya di betulkan sedikit.agak rimas bila terasa ada rambut yang terjulur keluar.
’Ceh!berlagak.Aku cari perempuan lain nanti.baru tahu.”Furqan tersengih.
’Pergilah,Ada aku kisah.laki memang macam tu.aku nak buat apa la kan.Lumrah.’Cincin di jarinya di tanggalkan perlahan.’Nah,amik.bagi dekat perempuan kau tu.Aku bukan untuk kau.’

No comments: