Sunday, January 9, 2011

Kerosakan atau kemusnahan???

Semasa berkhidmad di sushi king jaya jusco la…banyak peristiwa yang membabitkan aku berlaku.banyak kerosakan.dan kemusnahan.
Anatara nya”
a.cawan minum (aku dah tak leh nak kira.coz terlampau banyak)
b.gelas mahal (aku memang pandai sorokkan dari di ketahui manager)
c.air hot ocha (75c) tertumpah di ribe customer (perfect kepanasan tersebut)
d.pembuka peti ais krim yang kaca di bahagian atas aku pecah kan (paling dasyat!!!ngeri)
aku tak tahu la nie memang takdir aku ke Aper.setiap kali bekerja pengurus atau tauke kedai masti berkata..”tiqah…tiqah”dan mengeleng.
Aku ingat lagi tauke aku masa kerja kat taman mini Malaysia berkata.”semenjak tiqah keje kedai akak banyak barang akak rosak.”ya..itu kata perangsang yang sangat memberangsangkan!!terima kasih kak!!sejak daripada hari itu,aku meletakkan jawatan dan berlalu..sambil dalam hati berkata.”barang-barang ko tu la yang memang dah uzur!!”
Aku tidak menjejakkan kaki ke deretan kedai cendera mata itu lagi…itu janji aku.TRAUMA.

No comments: